OPINION/SURVEY SPACE

HERE YOU WILL FIND THE OPINIONS AND SUGGESTIONS FROM WHOM MAKE UP PART OF THE ENGLISH MAJOR
AQUÍ ENCONTRARÁS LA OPINIÓN Y SUGERENCIAS DE QUIENES FORMAMOS PARTE DE LA CARRERA DE PEDAGOGÍA DE LOS IDIOMAS NACIONALES Y EXTRANJEROS – INGLÉS

 



 

WEDNESDAY, JULY 26th, 2017

INTRODUCTION
INTRODUCCIÓN
This survey was applied to students of the first and second semesters of the English Major in order to notice their appreciation towards it and analyze the changes that they want to have in it. These are the results obtained:
La presente encuesta fue realizada a los estudiantes de primeros y segundos semestres de la Carrera, para notar su apreciación hacia la misma y analizar los cambios que desean. A continuación los resultados obtenidos:
  • What would you like to be improved depending on the infrastructure at the English Major?
  • ¿Qué le gustaría que mejore en la infraestructura de la Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros – Inglés?

Options Answers Percentage
Better technological resources 11 21%
Better physical resources (furniture) 8 18%
Improve the Internet service 16 25%
Snackbar at the English Major 9 21%

Slide1

Opciones Respuestas Porcentaje
Mejores recursos tecnológicos 11 21%
Mejores recursos físicos (inmuebles) 8 18%
Servicio de internet mejorado 16 25%
Bar en la Carrera 9 21%

Slide2.JPG

  • Which skills would you like to be emphasized at the English class?
  • ¿Qué habilidades le gustaría que tengan mayor énfasis en la clase de Inglés?
Opciones Respuestas Porcentaje
Speaking 15 34%
Listening 15 34%
Writing 10 23%
Reading 4 9%
  • Choose in which of the following institutions you would like the University supports managements to obtain certifications required by Ministerio de Educacion such as the B2 Certification.
  • Elija en cuál de las siguientes instituciones le gustaría que la Universidad apoye gestiones para obtener la certificación requerida por el Ministerio de Educación como el B2?
Options Answers Percentage
Centro Universitario de Idiomas (UCE) 16 36%
 FULBRIGHT 5 11%
 CEC 13 30%
CENDIA 10 23%

Slide4

Opciones Respuestas Porcentaje
Centro Universitario de Idiomas (UCE) 16 36%
 FULBRIGHT 5 11%
 CEC 13 30%
CENDIA 10 23%
  • Would you like to have a club in order to practice the Speaking skill at the English Major?
  • ¿Le gustaría tener un club para practicar la habilidad SPEAKING en la Carrera?
Options Answers Percentage
YES 26 59%
NO 18 41%

Slide6.JPG

Opciones Respuestas Porcentaje
SI 26 59%
NO 18 41%

Slide7.JPG

In conclusion, students are interested in improving their abilities in the English language and having greater and better facilities in their own University. Suitable resources and infrastructure would encourage students to improve their level of English.
En conclusión, sí hay interés de los estudiantes en mejorar sus habilidades en el idioma Inglés y tener mayores y mejores facilidades en la propia Universidad. Los recursos e infraestructura adecuada motivarían al estudiantado a mejorar su nivel de Inglés.


MONDAY, JULY 3rd, 2017

INTRODUCTION
INTRODUCCIÓN
On this occasion, the survey was applied to students who are in the third and fourth semester of our Major; the population is 51 students in total.
En esta ocasión, la encuesta fue dirigida a los alumnos que cursan tercer y cuarto semestre en nuestra Carrera; la población es de 51 estudiantes en total.
  1. When I talk in my English class, I don’t feel confident.
  1. Cuando hablo en mi clase de Inglés, no me siento del todo seguro.
OPTIONS

ANSWERS

PERCENTAGE
Totally agree 4 7.84
 Agree 23 45.09
Neither Agree nor Disagree 10 19.60
Disagree 7 13.72
Totally disagree 7 13.72

Slide1

OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAJE
Totalmente de acuerdo 4 7.84
De acuerdo 23 45.09
Ni de acuerdo ni en desacuerdo 10 19.60
En desacuerdo 7 13.72
Totalmente en desacuerdo 7 13.72

2. I do not care if I make a mistake in the English class.

2. No me preocupa equivocarme en la clase de Inglés.

OPTIONS ANSWERS PERCENTAGE
Totally agree 6 11.76
 Agree 6 11.76
Neither Agree nor Disagree 17 33.33
Disagree 17 33.33
Totally disagree 5 9.8

Slide3

OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAJE
Totalmente de acuerdo 6 11.76
De acuerdo 6 11.76
Ni de acuerdo ni en desacuerdo 17 33.33
En desacuerdo 17 33.33
Totalmente en desacuerdo 5 9.8

Slide4

3. When I know that somebody is going to ask me to participate in the English class, I feel nervous.

3. Cuando sé que me van a pedir que participe en la clase de Inglés, siento que tiemblo.

OPTIONS ANSWERS PERCENTAGE
Totally agree 4 7.84
 Agree 24 47.05
Neither Agree nor Disagree 11 21.56
Disagree 6 11.76
Totally disagree 6 11.76

Slide5

OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAJE
Totalmente de acuerdo 4 7.84
De acuerdo 24 47.05
Ni de acuerdo ni en desacuerdo 11 21.56
En desacuerdo 6 11.76
Totalmente en desacuerdo 6 11.76

Slide6

4. I am scared when I do not understand what the English professor says.

4. Me asusto cuando no entiendo lo que dice el profesor de Inglés.

OPTIONS ANSWERS PERCENTAGE
Totally agree 4 7.8
 Agree 22 43.13
Neither Agree nor Disagree 6 11.76
Disagree 9 17.64
Totally disagree 10 19.60

Slide7

OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAJE
Totalmente de acuerdo 4 7.8
De acuerdo 22 43.13
Ni de acuerdo ni en desacuerdo 6 11.76
En desacuerdo 9 17.64
Totalmente en desacuerdo 10 19.60

Slide8

5. It would not bother me to study other foreign languages.

5. No me molestaría cursar otras lenguas extranjeras.

OPTIONS ANSWERS PERCENTAGE
Totally agree 22 43.13
 Agree 19 37.25
Neither Agree nor Disagree 7 13.72
Disagree 1 1.96
Totally disagree 2 3.92

Slide9

OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAJE
Totalmente de acuerdo 22 43.13
De acuerdo 19 37.25
Ni de acuerdo ni en desacuerdo 7 13.72
En desacuerdo 1 1.96
Totalmente en desacuerdo 2 3.92

Slide10

GENERAL CONCLUSION
CONCLUSIÓN GENERAL
After analyzing the obtained results, we can see that students from third and fourth semester of the English Major are not sure at all when they talk in an English class. Also, most of them do not care if they make a mistake in an English class; a great number of students say they tremble when they know that somebody is going to ask them to participate.  On the other hand, they are scared when they do not understand what the English professor says, and finally we have that most of the students consider that they would not bother to study other foreign languages.
Después de analizar los resultados obtenidos, podemos ver que los estudiantes de tercer y cuarto semestre de la Carrera de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros – Inglés no se sienten seguros cuando hablan en la clase de Inglés. También la mayoría de los estudiantes no les preocupa si tienen una equivocación en la clase de Inglés; un gran porcentaje siente que tiemblan cuando alguien les va a decir que participen en la clase. Por otro lado, ellos sienten miedo cuando no entienden lo que el profesor de Inglés les está diciendo, y finalmente tenemos que muchos de los estudiantes consideran que no les molestaría estudiar otro idioma extranjero.


MONDAY, JUNE 5th, 2017

INTRODUCTION
INTRODUCCIÓN
 
On this occasion, the survey was carried out to the students who are in sixth semester of our Major. They are studying the last semester in which there is English as a subject.
En esta ocasión, la encuesta fue dirigida a los alumnos que cursan sexto semestre en nuestra Carrera, ya que los mismos se encuentran cursando el último semestre en donde la materia de Inglés es dictada.
  1. According to workload of the English subject in the present semester, do you think that these hours:
  1. De acuerdo a la carga horaria de la materia Inglés en el presente semestre, cree que dichas horas:

OPTIONS ANSWERS PERCENTAJE
Must be kept? 2 13,33
Must increase? 13 86,66
Must decrease? 0 0
OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAGE
Se deben mantener 2 13,33
Se deben aumentar 13 86,66
Se deben reducir 0 0

AK

QB

2. According to established, when we finished Major, the English level must be B2. Do you feel prepared to take the exam?

2. Según lo establecido, al culminar la Carrera, el nivel de Inglés alcanzado debe ser B2. ¿Cuán preparado se siente para tomar el examen?

OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAJE
25 – 50 8 53,33
51 – 75 4 26,66
76 – 90 1 6,66
I am ready! 2 13,33
OPTIONS ANSWERS PERCENTAGE
25 – 50 8 53,33
51 – 75 4 26,66
76 – 90 1 6,66
I am ready! 2 13,33

3. Which FCE paper is most difficult for you?

3. ¿Cuál es la parte del examen FCE que considera más difícil?
OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAJE
Reading and use of English 6 40
Writing 0 0
Listening 8 53,33
Speaking 1 6,66
OPTIONS ANSWERS PERCENTAGE
Reading and use of English 6 40
Writing 0 0
Listening 8 53,33
Speaking 1 6,66

YU

ALL

4. How do you think is the preparation that our University gives to take FCE?

4. ¿Cómo considera la preparación que recibe en la Universidad para rendir el FCE?

OPCIONES RESPUESTAS PORCENTAJE
Excelente 0 0
Buena 10 66,66
Regular 5 33,33
OPTIONS ANSWERS PERCENTAGE
Excelent 0 0
Good 10 66,66
So-so 5 33,33

ZOO

ZU

GENERAL CONCLUSION
CONCLUSIÓN GENERAL
After analyzing the obtained results, we can see that students from the sixth semester think that the Major must increase the English time load. A great percentage of students do not feel prepared to take FCE to obtain B2 certificate, also they consider that the most difficult paper is Reading and Use of English. The majority of students think that the training that University gives them is good.
Después de analizar los resultados obtenidos podemos ver que los estudiantes del sexto semestre piensan que se debería incrementar la carga horaria en la materia de Inglés. Un gran porcentaje de los encuestados no se sienten preparados para aplicar el examen FCE para obtener el certificado B2, además consideran que la parte más difícil del examen FCE es Reading and Use of English. La mayoría de los encuestados opinaron que la preparación que brinda la Universidad es buena.


MONDAY, MAY 22nd, 2017

The present survey looks for collecting data in terms of opinion about the English language and the interest of first semester students. We selected 10 students from each class of the first semester of the English Major, whose are in random order completed all 30 surveys.
La presente encuesta busca recopilar datos en cuanto a opiniones sobre el idioma Inglés y el interés de los estudiantes de primeros semestres en el mismo. Fueron seleccionados 10 estudiantes de cada paralelo de primer semestre de la carrera de Inglés, quienes en orden aleatorio completaron las 30 encuestas.
FINAL RESULTS
RESULTADOS FINALES
  1. WHY DO YOU LIKE TO STUDY ENGLISH?
1. ¿POR QUÉ TE GUSTA ESTUDIAR INGLÉS?

1

2

CONCLUSION
CONCLUSIÓN
In the survey of 30 students of the English Major, regarding the question, we can say that we have 47% who studies English language for being an English teacher. On the other hand we have 10 % who studies for getting a University degree. Then we have 20% who studies English to improve their English knowledge, and finally we have 23 % who studies English to study abroad.
En la encuesta a 30 estudiantes de la Carrera, con respecto a la pregunta, podemos decir que tenemos 47% de personas que estudian Inglés para ser profesores. Por otra parte, tenemos 10% de alumnos que estudian para tener un título universitario. Luego, tenemos 20% que estudian para mejorar su conocimiento del Inglés, y finalmente tenemos un 23% que lo estudian para estudiar en el extranjero.
 

2. HOW MUCH MONEY WOULD YOU LIKE TO INVEST IN AN ENGLISH LANGUAGE COURSE?
2. ¿CUÁNTO DINERO TE GUSTARÍA INVERTIR EN UN CURSO DE INGLÉS?

3

3

CONCLUSION
CONCLUSIÓN
In the survey of 30 students  of the English Major, regarding the question, we can say that we have 57% who says that they would like to invest between 30 and 50 dollars in an English Language course. On the other hand, we have 27 % who says that they would like to invest from 50 to 80 dollars in an English Language course, and finally we have 20 % who says that they would like to invest 80 or more dollars in an English Language course.
En la encuesta a 30 estudiantes de la Carrera, con respecto a la pregunta, podemos decir que tenemos 57% que dicen que les gustaría invertir entre 30 y 50 dólares en un curso de Inglés. Por otra parte, tenemos un 27% que dicen que les gustaría invertir de 50 a 80 dólares en un curso, y finalmente tenemos un 20% que dicen que les gustaría invertir 80 o más dólares en dicho curso.

3. HOW MANY HOURS PER WEEK YOU WOULD LIKE TO SPEND ON LEARNING ENGLISH LANGUAGE? (APART FROM THE ENGLISH HOURS SPENT IN THE UNIVERSITY)
3. ¿CUÁNTAS HORAS POR SEMANA TE GUSTARÍA UTILIZAR PARA APRENDER EL IDIOMA INGLÉS? (APARTE DE LAS HORAS DE INGLÉS UTILIZADAS EN LA UNIVERSIDAD)

4

4

CONCLUSION
CONCLUSIÓN
In the survey of 30 students of the English Major, regarding the question, we can say that we have 60% who says that they would like to spend from 2 to 5 hours per week on learning English Language. On the other hand, we have 30 % who says that they would like to spend from 5 to 10 hours per week on learning English Language; and finally we have 10 % who says that they would like to spend 10 hours or more per week on learning English Language.
En la encuesta a 30 estudiantes de la Carrera, con respecto a la pregunta, podemos decir que tenemos un 60% de alumnos que dicen que les gustaría pasar de 2 a 5 horas por semana aprendiendo Inglés.  Por otro lado, tenemos un 30 % que dicen que les gustaría utilizar de 5 a 10 horas por semana en el aprendizaje del idioma Inglés; y finalmente tenemos un 10 %  que dicen que les gustaría pasar 10 horas o más por semana en el aprendizaje del Inglés.

4. WHAT DO YOU PREFER TO USE IN ORDER TO LEARN ENGLISH LANGUAGE?
4. ¿QUÉ PREFIERES USAR PARA APRENDER EL IDIOMA INGLÉS?

5

5

CONCLUSION
CONCLUSIÓN
 
In the survey of 30 students of the English Major, regarding the question, we can say that we have 37% who says that they would like to use virtual platforms, videos and tutorials to learn English Language. On the other hand, we have 30 % who says that they would like to use books and worksheets to learn English Language, and finally we have 33 % who says that they would like to use both books worksheets, virtual platforms, videos and tutorials to learn English Language.
En la encuesta a 30 estudiantes de la Carrera, con respecto a la pregunta, podemos decir que tenemos un 37% de alumnos que dicen que les gustaría usar plataformas virtuales, videos y tutoriales para aprender el idioma inglés. Por otra parte, tenemos un 30% que dicen que les gustaría usar libros y hojas de trabajo para el aprendizaje del idioma Inglés; y finalmente tenemos un 33% que dicen que les gustaría usar ambas opciones a la vez.
Advertisements